Communicatie- en activatiestrategie
We creëren bewustwording rondom nut en noodzaak. We inspireren en activeren zodat medewerkers intrinsiek gemotiveerd raken om te participeren. We zorgen voor interne communicatie en verandercommunicatie, online en offline – in een perfecte blend.

- Organisatieanalyse
- Doelgroepanalyse
- Gap-analyse van A naar B
- Doelen en scope
- 0-meting

- Conceptontwikkeling, compelling story en design
- Communicatie- en activatiestrategie

- Programma-ontwerp
- Activatieplan

- Contentontwikkeling
- Implementatie

- 1-meting
- Evaluatie en aanscherping
- Begrijpen medewerkers waar de organisatie voor staat en hoe zij hieraan kunnen bijdragen
- Willen kandidaten en medewerkers zich verbinden aan de missie en onderdeel vormen van de organisatiecultuur
- Kunnen new hires zich na een succesvolle onboarding optimaal ontwikkelen




Mensgericht veranderen
Case:
Ontwerp, ontwikkeling en implementatie van een mensgerichte veranderaanpak en communicatiestrategie om alle medewerkers te betrekken en te engageren bij een internationale herstructurering en reorganisatie.
Highlights:
➔ Internationale NGO (keurmerk)
➔ Herstructurering en reorganisatie
➔ 800 medewerkers, 60 nationaliteiten
Impact:
We hebben een duidelijke veranderingsnarratief gecreëerd, zichtbaar in een aansprekend concept en design; een overtuigend toekomstperspectief.
In de veranderingsaanpak hebben we de noodzakelijke interventies beschreven, ondersteund door een communicatiestrategie.




Mensgericht veranderen
Case:
Ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van een mensgerichte veranderingsaanpak en communicatiestrategie om alle medewerkers te betrekken en te engageren bij een internationale herstructurering en reorganisatie.
Highlights:
➔ Internationale NGO (keurmerk)
➔ Herstructurering en reorganisatie
➔ 800 medewerkers, 60 nationaliteiten
Impact:
We hebben een duidelijke veranderingsnarratief gecreëerd, zichtbaar in een aansprekend concept en design; een overtuigend toekomstperspectief.
In de veranderingsaanpak hebben we de noodzakelijke interventies beschreven, ondersteund door een communicatiestrategie.




Mensgericht veranderen
Case:
Ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van een mensgerichte veranderingsaanpak en communicatiestrategie om alle medewerkers te betrekken en te engageren bij een internationale herstructurering en reorganisatie.
Highlights:
➔ Internationale NGO (keurmerk)
➔ Herstructurering en reorganisatie
➔ 800 medewerkers, 60 nationaliteiten
Impact:
➔ We hebben een duidelijke veranderingsnarratief gecreëerd, zichtbaar in een aansprekend concept en design; een overtuigend toekomstperspectief.
➔ In de veranderingsaanpak hebben we de noodzakelijke interventies beschreven, ondersteund door een communicatiestrategie.
➔ We hebben de aanpak gelanceerd, het eerste deel van de communicatiestrategie uitgerold en zijn momenteel bezig met de implementatie.
Een sterk werkgeversmerk is veel meer dan een mooie slogan of een gelikte vacaturepagina – het is de rode draad in het aantrekken, behouden en ontwikkelen van talent.
Employer branding zorgt ervoor dat medewerkers begrijpen waar de organisatie voor staat, zich willen verbinden aan de missie en cultuur, en de tools en kansen krijgen om optimaal te kunnen presteren.
Succesvolle onboarding versterkt dit proces door nieuwe medewerkers direct te laten voelen dat ze op de juiste plek zijn. Organisaties met een krachtig werkgeversmerk zien betere prestaties, meer betrok-kenheid en hogere retentie. Medewerkers begrijpen hun rol en hoe zij bijdragen aan het grotere geheel, willen onderdeel zijn van een inspirerende werkcultuur, en kunnen dankzij de juiste ondersteuning en middelen groeien en excelleren.
Samen vormen employer branding en onboarding een stevige basis voor een onderscheidend werkgeversmerk dat de juiste kandidaten aantrekt dat bij de organisatie past.

Meer weten over
communicatie & activatie binnen jouw organisatie?
Gwenda vertelt je graag meer!