HR-strategie, employee journey en experience
Samen leggen we de basis voor een toekomstbestendige employee journey die bijdraagt aan de ambities van de organisatie. Dat zorgt voor medewerkers die bewust, betrokken en bekwaam zijn op ieder moment in de medewerkersreis en zo positief bijdragen aan de organisatiedoelen.

- Organisatieanalyse
- Doelgroepanalyse
- Gap-analyse van A naar B
- Doelen en scope
- 0-meting

- Conceptontwikkeling, compelling story en design
- HR-Strategie

- Programma-ontwerp
- Activatieplan

- Uitvoering interventies
- Contentontwikkeling
- Implementatie

- 1-meting
- Evaluatie en aanscherping
- Begrijpen medewerkers waar de organisatie voor staat en hoe zij hieraan kunnen bijdragen
- Willen kandidaten en medewerkers zich verbinden aan de missie en onderdeel vormen van de organisatiecultuur
- Kunnen medewerkers optimaal presteren en zich doorontwikkelen binnen de organisatie




Mensgericht veranderen
Case:
Ontwerp, ontwikkeling en implementatie van een mensgerichte veranderaanpak en communicatiestrategie om alle medewerkers te betrekken en te engageren bij een internationale herstructurering en reorganisatie.
Highlights:
➔ Internationale NGO (keurmerk)
➔ Herstructurering en reorganisatie
➔ 800 medewerkers, 60 nationaliteiten
Impact:
We hebben een duidelijke veranderingsnarratief gecreëerd, zichtbaar in een aansprekend concept en design; een overtuigend toekomstperspectief.
In de veranderingsaanpak hebben we de noodzakelijke interventies beschreven, ondersteund door een communicatiestrategie.




Mensgericht veranderen
Case:
Ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van een mensgerichte veranderingsaanpak en communicatiestrategie om alle medewerkers te betrekken en te engageren bij een internationale herstructurering en reorganisatie.
Highlights:
➔ Internationale NGO (keurmerk)
➔ Herstructurering en reorganisatie
➔ 800 medewerkers, 60 nationaliteiten
Impact:
We hebben een duidelijke veranderingsnarratief gecreëerd, zichtbaar in een aansprekend concept en design; een overtuigend toekomstperspectief.
In de veranderingsaanpak hebben we de noodzakelijke interventies beschreven, ondersteund door een communicatiestrategie.




Mensgericht veranderen
Case:
Ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van een mensgerichte veranderingsaanpak en communicatiestrategie om alle medewerkers te betrekken en te engageren bij een internationale herstructurering en reorganisatie.
Highlights:
➔ Internationale NGO (keurmerk)
➔ Herstructurering en reorganisatie
➔ 800 medewerkers, 60 nationaliteiten
Impact:
➔ We hebben een duidelijke veranderingsnarratief gecreëerd, zichtbaar in een aansprekend concept en design; een overtuigend toekomstperspectief.
➔ In de veranderingsaanpak hebben we de noodzakelijke interventies beschreven, ondersteund door een communicatiestrategie.
➔ We hebben de aanpak gelanceerd, het eerste deel van de communicatiestrategie uitgerold en zijn momenteel bezig met de implementatie.
Betrokken en bevlogen medewerkers vormen het kloppende hart van een succesvolle organisatie.
Een doordachte HR-strategie, een goed ontworpen employee journey en een sterke employee experience spelen hierin een cruciale rol.
Deze elementen zorgen ervoor dat medewerkers begrijpen waar de organisatie voor staat en hoe zij daaraan bijdragen, dat ze willen excelleren dankzij een inspirerende werkcultuur, en dat ze kunnen presteren doordat ze de juiste middelen en ondersteuning krijgen.
Een positieve employee experience leidt tot meer motivatie, hogere productiviteit en een lager verloop. Wanneer medewerkers zich écht betrokken en gewaardeerd voelen, groeit niet alleen hun persoonlijke voldoening, maar ook het succes van de organisatie.
Door strategisch te investeren in elke fase van de employee journey – van werving tot exit – bouw je aan een werkomgeving waar mensen optimaal en met plezier werken.

Meer weten over
HR-strategie, employee journey en employee experience?
Annika vertelt je graag meer!