Verander- en cultuurprogramma
We begeleiden op een positieve manier van A naar B, met alle stakeholders aan boord. Daarbij hoort een impactvol programma met passende en verrassende interventies op waarden, houding en gedrag. Met duurzaam resultaat.

- Organisatieanalyse
- Doelgroepanalyse
- Gap-analyse van A naar B
- Doelen en scope
- 0-meting

- Conceptontwikkeling, compelling story en design
- Veranderstrategie

- Programma-ontwerp
- Activatieplan

- Uitvoering interventies
- Contentontwikkeling
- Implementatie

- 1-meting
- Evaluatie en aanscherping
- Begrijpen medewerkers waar de organisatie voor staat en hoe zij hieraan kunnen bijdragen
- Willen medewerkers zich verbinden aan de missie en onderdeel vormen van de organisatiecultuur
- Kunnen new hires zich na een succesvolle onboarding optimaal ontwikkelen




Mensgericht veranderen
Case:
Ontwerp, ontwikkeling en implementatie van een mensgerichte veranderaanpak en communicatiestrategie om alle medewerkers te betrekken en te engageren bij een internationale herstructurering en reorganisatie.
Highlights:
➔ Internationale NGO (keurmerk)
➔ Herstructurering en reorganisatie
➔ 800 medewerkers, 60 nationaliteiten
Impact:
We hebben een duidelijke veranderingsnarratief gecreëerd, zichtbaar in een aansprekend concept en design; een overtuigend toekomstperspectief.
In de veranderingsaanpak hebben we de noodzakelijke interventies beschreven, ondersteund door een communicatiestrategie.




Mensgericht veranderen
Case:
Ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van een mensgerichte veranderingsaanpak en communicatiestrategie om alle medewerkers te betrekken en te engageren bij een internationale herstructurering en reorganisatie.
Highlights:
➔ Internationale NGO (keurmerk)
➔ Herstructurering en reorganisatie
➔ 800 medewerkers, 60 nationaliteiten
Impact:
We hebben een duidelijke veranderingsnarratief gecreëerd, zichtbaar in een aansprekend concept en design; een overtuigend toekomstperspectief.
In de veranderingsaanpak hebben we de noodzakelijke interventies beschreven, ondersteund door een communicatiestrategie.




Mensgericht veranderen
Case:
Ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van een mensgerichte veranderingsaanpak en communicatiestrategie om alle medewerkers te betrekken en te engageren bij een internationale herstructurering en reorganisatie.
Highlights:
➔ Internationale NGO (keurmerk)
➔ Herstructurering en reorganisatie
➔ 800 medewerkers, 60 nationaliteiten
Impact:
➔ We hebben een duidelijke veranderingsnarratief gecreëerd, zichtbaar in een aansprekend concept en design; een overtuigend toekomstperspectief.
➔ In de veranderingsaanpak hebben we de noodzakelijke interventies beschreven, ondersteund door een communicatiestrategie.
➔ We hebben de aanpak gelanceerd, het eerste deel van de communicatiestrategie uitgerold en zijn momenteel bezig met de implementatie.
Mensgericht veranderen is de sleutel tot duurzame en succesvolle transformatie. Door een veranderprogramma te combineren met een cultuurprogramma, zet je niet alleen de organisatie in beweging, maar ook de mensen die er deel van uitmaken.
Deze aanpak zorgt ervoor dat medewerkers begrijpen waarom verandering nodig is en wat hun rol daarin is, dat ze willen bijdragen doordat ze zich gehoord en betrokken voelen, en dat ze kunnen meebewegen dankzij de juiste ondersteuning en tools.
Een mensgerichte veranderaanpak stimuleert eigenaarschap, vergroot de motivatie en verkleint de weerstand. Het resultaat? Een organisatie waarin verandering niet wordt gezien als een bedreiging, maar als een kans om samen te groeien en sterker te worden.
Door te investeren in de menselijke kant van verandering bouw je aan een cultuur die verandering niet alleen omarmt, maar ook actief vormgeeft.

Meer weten over
verander- en cultuurprogramma’s binnen jouw organisatie?
Annika vertelt je graag meer!