Opschudding in verandering

Effectief én met plezier ambities waarmaken

Organisaties in een veranderende context willen van A naar B. En dat is vaak geen rechtlijnig traject, maar een reis vol hobbels en uitdagingen. Hoe groot of klein de verandering ook is.

Wij geloven dat een verandering alleen tot succes leidt als medewerkers begrijpen wat er verandert en waarom, als zij gemotiveerd raken om mee te willen veranderen én als zij de kennis en vaardigheden mogen ontwikkelen om mee te kunnen.

Daarom ontwikkelen wij, samen met de organisatie, een veranderstrategie op maat met passende en verrassende en interventies en activiteiten. Met een veranderprogramma dat kan verschillen per team of zelfs individu, om aan te sluiten bij de dagelijkse praktijk. Want dat is hun realiteit, op weg naar die nieuwe toekomst.

Strategieontwikkeling en -implementatie
Veranderconcept- en verhaal
Strategiekompas
Veranderprogramma
Cultuur- en kernwaardentraject
Workshops en interventies
Verandercommunicatie
HR-projecten

Hier gaan we voor.

We bedenken, ontwikkelen en faciliteren workshops, sessies en events. Fysiek en digitaal. We creëren concepten en communicatiecampagnes om te inspireren en activeren. Samen zorgen we voor de juiste mix van begrijpen, willen en kunnen. Zo zorgen we voor daadwerkelijke verandering in kennis, vaardigheden, houding en gedrag. Essentieel om in beweging te komen en positieve impact te maken.

 

Opgeschud: Strukton Rail

"Slimmer samenwerken aan het spoor van de toekomst."

Voor Strukton Rail liggen kansen in het verschiet: kosten verlagen, efficiënter werken, beter samenwerken. Strategische ambities vormen het uitgangspunt.

Onze oplossing? Het veranderprogramma ‘Next. Samen slimmer werken’. Eén doel, één veranderverhaal, één helder kompas. Nieuwe kernwaarden om invulling te geven aan hoe we werken. Een programma met online en offline interventies, events en ontwikkelactiviteiten. Flexibel en op maat voor diverse teams. Een overkoepelende communicatiestrategie met onder meer een Next-platform, moodfilm, magazine en posters. En niet te vergeten: Next merchandise.

Veranderstrategie
Interne communicatie
Strategielancering
Blended veranderprogramma
Het resultaat:

Alle medewerkers zijn geïnformeerd en geactiveerd om slimmer te werken.

affordable-pricing
Het resultaat:

Een aansprekende, visueel aantrekkelijke strategie met ambities die uitdagen en uitnodigen tot actie.

Opgeschud: ROC Midden-Nederland

"Een gedragen strategie die ons uitdaagt, nu en de komende jaren."

Het is tijd voor een nieuwe organisatiestrategie met nieuwe ambities. Het CvB en de Strategiemakers (het team van eigen medewerkers) van ROC Midden-Nederland willen graag opschudding teweegbrengen. De positionering ‘Makers van de samenleving’ staat centraal. Ook belangrijk: betrokken stakeholders, een aansprekend product. En dat in fijne co-creatie met Rainmen.

Onze oplossing? Een plan van aanpak om te komen tot een gedragen strategie, het daadwerkelijk schrijven én vormgeven ervan. Van het evalueren van de huidige strategie, in kaart brengen van trends en ontwikkelen, ophalen van input bij medewerkers, studenten en externe stakeholders, samen het beste scenario kiezen, tot het schrijven, toetsen, feedback ophalen, vormgeven en definitief maken. Een strategie die staat als een huis! Kers op de taart? De lancering voor alle leidinggevenden en medewerkers met strategietoolkit met onder meer een video van het CvB, dialoogspel, poster en actieplan.

Strategieontwikkeling
Strategische contentcreatie
Procesbegeleiding
Grafische vormgeving

Kennismaken? Even sparren? Vul hier je gegevens in. Dan nemen wij snel contact met je op.

Scroll naar boven